Meet je voetafdruk

juli 13, 2015

Meet je voetafdruk

Iedereen heeft een stukje van de Aarde nodig om te leven. Dit stukje is nodig om bijvoorbeeld je voedsel te verbouwen, je huis te verwarmen, je afval te laten verwerken, je kleding te produceren of naar je werk te reizen. Per persoon hebben we op Aarde ongeveer 4 voetbalvelden beschikbaar. De gemiddelde Nederlander gebruikt er echter een stuk meer. Wil je weten hoeveel voetbalvelden jij gebruikt? De Brabantse Milieufederatie heeft in samenwerking met de andere Natuur en Milieufederaties een Voetafdrukscan ontwikkeld, waarmee je kunt zien hoeveel Aarde jij nodig hebt.

Wij vinden dat iedereen moet kunnen genieten van een mooie natuur en een duurzaam Nederland. Maar niet alleen wij, ook onze kinderen en kleinkinderen moeten die kans krijgen. Daarom zetten wij ons in voor een mooi en duurzame Brabant, onder andere met de Brabantse Voetafdruk.

Op dit moment is de Brabantse Voetafdruk 5.44 ha (gebaseerd op de mensen die de afdruk al hebben ingevuld), dit zijn zo’n 12 voetbalvelden. Hoe meer Brabanders de scan invullen, hoe vollediger de resultaten zullen zijn van de voetafdruk van heel Brabant. Het invullen van de vragen kost je ongeveer 15 minuten. We willen met zijn allen streven naar een voetafdruk die een stuk kleiner is dan 5.44 ha.

Nieuwsgierig? Vul dan de scan direct in.