Jan Melis toegetreden tot Raad van Toezicht

december 15, 2016

Jan Melis toegetreden tot Raad van Toezicht

jan-melisJan Melis is toegetreden tot de Raad van Toezicht van de Brabantse Milieufederatie. De BMF is blij deze markante Tilburgse ondernemer in haar midden te mogen verwelkomen.

Jan Melis is directeur/eigenaar van Melis gieterijen in Tilburg. Door de jaren heen combineerde hij het ondernemerschap met een groot aantal maatschappelijke functies. Zo was hij onder meer achtereenvolgens CDA-fractievoorzitter in de gemeenteraad van Tilburg en in Provinciale Staten van Brabant. Ook als voorzitter van de Kamer van Koophandel Midden-Brabant trad hij op de voorgrond.

Kwaliteit van natuur en landschap zijn volgens Jan Melis essentieel voor het woon- en leefklimaat in Brabant. Voor dat doel spande hij zich in als voorzitter van de streekcommissie Het Groene Woud en dat doet hij nog steeds als voorzitter van het Natuurmuseum in Tilburg.