Proef de Rijke Oogst: magazine over de ecologische moestuin

juli 19, 2016

Proef de Rijke Oogst: magazine over de ecologische moestuin

proef-de-rijke-oogstDe Natuur en Milieufederaties hebben onlangs het magazine Proef de Rijke Oogst uitgebracht. Proef de Rijke Oogst is een magazine voor de moestuinliefhebber die wil tuinieren met respect voor de natuur. Tuinieren zonder gebruik van kunstmest en chemische bestrijdingsmiddelen en mét de inzet van de natuur. Het magazine bevat informatie over ecologisch moestuinieren en interviews met personen die zich beroeps- of hobbymatig bezighouden met ecologisch moestuinieren. Zij vertellen hun ervaringen, geven de lezer tips en een heerlijk recept uit eigen moestuin.

Eén van de geïnterviewden is tuinman Lodewijk Hoekstra, bekend van de tv-programma’s Eigen Huis & Tuin en Green-Kids. Hij vindt een natuurlijke en duurzame moestuin ontzettend belangrijk. Aandacht voor de bodem is volgens hem het uitgangspunt voor een succesvolle oogst. Naast Lodewijk Hoekstra bevat het magazine onder andere interviews met de campagneleider van de AH-moestuintjes, een docent ecologisch moestuinieren bij Velt (Vereniging voor Ecologisch Leven en Tuinieren), een initiatiefnemer van een gezellige samentuin uit Brabant en de directeur van Tuinbranche Nederland. Naast de interviews staat het magazine boordevol recepten en tips  om je eigen ecologische moestuin te starten.

Dit magazine is gemaakt door de Brabantse Milieufederatie, Natuur en Milieufederatie Noord-Holland en Natuur en Milieu Overijssel en is gefinancierd door het Prins Bernhard Cultuurfonds Noord-Holland en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (DuurzaamDoor).

Je kunt het magazine ook online lezen!