Selçuk Akinci nieuwe directeur Brabantse Milieufederatie

januari 18, 2017

Selçuk Akinci nieuwe directeur Brabantse Milieufederatie

Selçuk Akinci (Breda, 1978) treedt per 1 juni 2017 aan als nieuwe directeur van de Brabantse Milieufederatie. Hij volgt Nol Verdaasdonk op die dan met pensioen gaat. Akinci is momenteel werkzaam als zelfstandig adviseur en was tot 2015 wethouder van de gemeente Breda met onder andere de portefeuilles mobiliteit en duurzaamheid.

De Brabantse Milieufederatie is verheugd dat Akinci de BMF gaat leiden. Hij werd uit een groot aantal zeer gekwalificeerde kandidaten unaniem voorgedragen door een selectiecommissie bestaande uit leden van de Raad van Toezicht, de Raad van Aangeslotenen en het personeel. De voordracht werd vervolgens bekrachtigd door de voltallige Raad van Toezicht.

Ron Lodewijks, voorzitter Raad van Toezicht: ‘Met Akinci halen we een uitstekend gekwalificeerde directeur binnen die het politiek-bestuurlijke spel van binnenuit kent. Hij is bij uitstek in staat de BMF klaar te maken voor de toekomst.’

Selçuk Akinci: ‘Het besef dat we als mensheid een grote verantwoordelijkheid dragen voor een zorgzame omgang met onze omgeving is bij mij alleen maar gegroeid. Ik heb ontzettend veel zin om mijn bevlogenheid voor natuur en milieu als directeur van de BMF in praktijk te mogen gaan brengen.’