Demonstratie tegen kernenergie in Antwerpen

maart 14, 2016

Demonstratie tegen kernenergie in Antwerpen

Afgelopen zaterdag, 12 maart, demonstreerden 850 mensen, waaronder de Brabantse Milieufederatie, tegen kerncentrales en voor hernieuwbare energie. De manifestatie tegen kernenergie, met speciale aandacht voor de kerncentrales in Doel en Tihange, werd gehouden naar aanleiding van de vijfde verjaardag van de kernramp in Fukushima.

Honderden mensen hebben zich aangesloten bij de initiatiefnemers om te luisteren naar toespraken van de organisatoren en muzikale acts. Ook was er een infomarkt beschikbaar rond de thema’s kernenergie en hernieuwbare energie.

De initatiefnemers wilden vooral duidelijk maken dat er na vijf jaar na Fukushima nog niet genoeg lessen zijn getrokken uit het verleden en dat deze kerncentrales slordig omspringen met de veiligheidsvoorschriften. Tijdens de demonstratie werd er gesproken over het sluiten van de kerncentrales en investeren in groene energie. Ook de Brabante Milieufederatie heeft actief mee gedaan tijdens deze demonstratie.

Mensen met hart voor natuur, milieu en gezondheid vanuit Nederland, België en Duitsland hebben zich deze dag actief ingezet voor het verbeteren van onze gezondheid. Wij blijven ons hiervoor inzetten!

Wil je meer zien over deze manifestatie? Kijk hier het stuk over de demonstratie op het VRT Journaal terug.

Tags: