Elke gemeente haar eigen buurtvoedselbos (Waspik)

13 juli 2023 - 13 juli 2023

• Organisatie: Brabantse Milieufederatie
  • Kosten: gratis

Ben jij inwoner of ambtenaar? En zou jij ook wel een voedselbos in jouw dorp of wijk willen? Een voedselbos dat op gemeenschappelijke grond staat, dat onderhouden wordt door een groep inwoners? Dat kan!

Buurtvoedselbossen zijn voedselbossen die samen met bijvoorbeeld de gemeente of het waterschap opgezet worden en samen met de gemeenschap onderhouden worden. De manier waarop dit gedaan wordt varieert.

Er zijn in Brabant al verschillende zogenaamde ‘buurtvoedselbossen’. In deze praktische en inspirerende bijeenkomst ontdek je hoe het opzetten van het buurtvoedselbos in Waspik aangepakt is. In deze bijeenkomst ontdek je hoe dit in Waspik gedaan wordt. De focus bij deze bijeenkomst ligt op het starten van een buurtvoedselbos.

Voor het gehele programma, klik hier.

De bijeenkomst is gratis, maar aanmelden is noodzakelijk.

MELD JE AAN!

Deze bijeenkomst is een initiatief van de Brabantse Milieufederatie. De ontwikkeling van deze cursus is mede mogelijk gemaakt door de provincie Noord-Brabant.

Elke gemeente haar eigen buurtvoedselbos (Waspik)

Vrouwkensvaartsestraat, Waspik, Netherlands