Groene en duurzame omgevingsplannen voor gevorderden (Tilburg)

20 oktober 2022 - 20 oktober 2022

• Organisatie: Brabantse Milieufederatie
  • Kosten: gratis

Veel Brabantse gemeenten zijn al begonnen met het opstellen van omgevingsvisies en -plannen. Hoe kun je daar invloed op uitoefenen?

Nederland heeft vanaf 1 januari 2023 een nieuwe wet, de Omgevingswet. Alles wordt straks allemaal geregeld in de gemeentelijke omgevingsvisies en -plannen. Het is dan ook ontzettend belangrijk dat natuur en landschap goed worden vertegenwoordigd in dit proces.

Onder leiding van deskundigen van de Brabantse Milieufederatie krijg je in deze verdiepende training de tools en informatie over de nieuwe Omgevingswet, de opzet van omgevingsplannen in jouw gemeente en je krijgt praktische tips om direct aan de slag te gaan. Daarnaast is er veel ruimte voor onderlinge kennisuitwisseling, het delen van ervaringen en het afstemmen met andere lokale natuur- en milieuorganisaties.

Na afloop van deze verdiepende training ben je beter in staat om deel te nemen aan gebiedssessies over de Omgevingswet in jouw gemeente.

Deze training is geschikt voor iedereen die betrokken wil zijn bij het opstellen van omgevingsvisies en -plannen in de eigen gemeente.
Het is wel noodzakelijk om basiskennis te hebben over de Omgevingswet, omgevingsvisies en -plannen. Veel basisinformatie over de Omgevingswet kan je ook vinden op www.samenvooronzeleefomgeving.nl.

Inschrijven kan via dit formulier.

Groene en duurzame omgevingsplannen voor gevorderden (Tilburg)

Heuvel, Tilburg, Netherlands