Groene Gezonde Bedrijventerreinen Estafette (Eindhoven)

10 oktober 2022 - 10 oktober 2022

• Organisatie: Natuur en Milieufederaties e.a.

Op 10 oktober wordt op de High Tech Campus in Eindhoven het startschot gegeven voor de Groene Gezonde Bedrijventerreinen Estafette

Slechts 1% van het grondoppervlak van bedrijventerreinen bestaat uit bomen, planten, gras of waterpartijen. Dat kan anders! Om de gewenste impact te creëren op een duurzame en gezonde leefomgeving, moet Nederland onder andere aan de slag met de kwaliteit en kwantiteit van bedrijventerreinen.

In samenwerking met NL2025 en zijn aanjagers willen we dat meer bedrijventerreinen duurzaam worden ingericht. Ook moeten ze natuurinclusief en klimaatbestendig zijn. De Groene Gezonde Bedrijventerreinen Estafette vindt daarom plaats in de vorm van excursies op inspirerende en vooruitstrevende groen-blauwe bedrijventerreinen door heel Nederland. Op deze events zullen wethouders, beleidsmakers, NGO’s en ondernemers bij elkaar komen om inspiratie op te doen.

Het startschot wordt gelost op de High Tech Campus in Eindhoven op 10 oktober. Deelname aan de estafette is gratis.

Aanmelden voor de estafette kan hier.

Dit is een initiatief van Stichting Steenbreek, Natuur en Milieufederaties, NL2025 en nlgroeit.

Groene Gezonde Bedrijventerreinen Estafette (Eindhoven)

High Tech Campus Eindhoven, High Tech Campus, Eindhoven, Netherlands