Klimaatmars: grootste klimaatdemonstratie ooit (Amsterdam)

6 november 2021 - 6 november 2021
13:00 - 16:00

Met elkaar organiseren we de grootste klimaatdemonstratie ooit! Op 6 november 2021 gaan we met de Klimaatcrisis Coalitie massaal naar buiten om het kabinet op te roepen om ambitieuze, eerlijke klimaatplannen te maken voor een leefbare toekomst. Doe ook mee!

De demonstratie vindt plaats tijdens de COP26 in Glasgow, de VN-klimaattop waar landen samenkomen om te praten over het tegengaan van klimaatopwarming. De gevolgen van klimaatontwrichting zijn wereldwijd voelbaar: overstromingen, bosbranden en hongersnoden teisteren de wereld en worden extremer.

Over de hele wereld vinden demonstraties plaats om regeringen op te roepen tot meer actie.

Het draagvlak voor ambitieus klimaatbeleid groeit in Nederland, maar de overheid doet hier vooralsnog te weinig mee. De Nederlandse klimaatdoelen blijven achter bij onze buurlanden en een nieuw kabinet dat vooruitstrevende stappen kan zetten, laat lang op zich wachten.

De Klimaatcrisis Coalitie verwacht daarom dat er op 6 november meer mensen dan ooit zullen deelnemen aan de klimaatdemonstratie in Amsterdam, waaronder veel jongeren.

Doe mee met de klimaatmars

De start is om 13:00 uur op de Dam en vanaf daar wordt met protestborden hoog in de lucht, naar Westerpark. De verwachting is rond 15:00 uur daar te beginnen aan het eindprogramma met speeches en muzikale optredens. Het eindprogramma duurt ongeveer een uur.

De Klimaatcrisis Coalitie is een samenwerkingsverband van Oxfam Novib, Fridays For Future, Greenpeace, Extinction Rebellion, FNV, Fossielvrij NL, Milieudefensie, Grootouders voor het Klimaat en Code Rood en wordt gesteund door tientallen andere organisaties, waaronder de Natuur en Milieufederaties en de Brabantse Milieufederatie.

Klimaatmars: grootste klimaatdemonstratie ooit (Amsterdam)

Dam, Amsterdam, Netherlands