Nacht van de Nacht (landelijk)

30 oktober 2021 - 30 oktober 2021

• Organisatie: Natuur en Milieufederaties

Samen genieten van het donker. Met de Nacht van de Nacht 2021 vraagt de Brabantse Milieufederatie aandacht voor het behoud van duisternis, door mensen te laten genieten van de nacht. In de nacht van zaterdag 30 oktober 2021 organiseren we voor de 17e keer deze campagne.

Elk jaar vragen de Natuur en Milieufederaties samen met onze lokale natuur- en milieuorganisaties aandacht voor het belang van het donker. Dat doen we traditiegetrouw op de avond waarop we de klok verzetten met heel veel mooie activiteiten.

Doe mee op 30 oktober
Tijdens de Nacht van de Nacht beleef je hoe mooi en donker de nacht kan zijn. Zo zijn er door het hele land honderden activiteiten, waarbij je als deelnemer de schoonheid van de nacht kan ervaren. Van een interactieve workshop tot lezingen, en van nachtelijke vaartocht tot sterrenkijken bij de sterrenwacht.

Doe mee op zaterdag 30 oktober 2021! Kijk voor meer informatie op www.nachtvandenacht.nl of ontvang onze nieuwsbrief:

INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF

Doe mee als organisatie
Als organisatie, bedrijf of Brabantse gemeente kan je ook meedoen met de Nacht van de Nacht. Organiseer bijvoorbeeld een eigen activiteit of doe de buiten- en reclameverlichting uit. Zo zetten we ons samen in tegen lichtvervuiling.

AANMELDEN ACTIVITEIT

Lichtvervuiling
Nederland is een van de meest verlichte landen ter wereld. In de grotere steden kan men nauwelijks nog de sterren zien, en de Melkweg al helemaal niet meer. Lichtvervuiling komt op veel plekken voor. Denk aan verlichting van bijvoorbeeld sportvelden, wegen, kantoorgebouwen, parkeerterreinen, kassen, monumenten en reclameborden die de hele nacht onnodig branden.

Lichtvervuiling door nachtelijke verlichting met kunstlicht kost veel geld en energie, maar verstoort ook het bioritme van dieren en planten. Daarom vraagt de Brabantse Milieufederatie samen met de andere Natuur en Milieufederaties aandacht voor lichtvervuiling en energieverspilling.

Kijk voor meer informatie op Nacht van de Nacht.

Nacht van de Nacht (landelijk)

Spoorlaan 434, Tilburg, Netherlands