Op bezoek bij melkveehouder en landschapsbeheerder Eric (Vortum-Mullem)

11 juli 2024 - 11 juli 2024

• Organisatie: Brabantse Milieufederatie
  • Kosten: gratis

De Brabantse Milieufederatie nodigt je graag uit voor een bezoek aan biologische melkveehouderij De Schutkooi in de Maasheggen. Hier, in Unesco werelderfgoed-gebied De Maasheggen, boert Eric Lamers met respect voor mens, natuur en historie.

De Maasheggen is een van de weinige gebieden in Nederland waar het vroegere boerenlandschap bewaard is gebleven. Hier vind je nauwelijks prikkeldraad! De regio wordt gekenmerkt door gevlochten heggen van onder andere meidoorn en sleedoorn.

Eric is niet alleen biologisch melkveehouder: hij is ook hoeder en beheerder van dit bijzondere natuur- en cultuurlandschap. Zo voert Eric in het gebied veel natuurbeheer uit in samenwerking met Staatsbosbeheer. Ook heeft Eric op zijn boerderij een vlinder-pad aangelegd en werkt hij samen met de Vlinderstichting aan herstel van de vlinderstand. Samen met natuurorganisaties laat Eric zo zien dat een productieve melkveehouderij en biodiversiteit goed samen kunnen gaan.

Wil je dit graag meemaken? Ga dan op donderdag 11 juli met ons mee op pad.

AANMELDEN

Aanmelden kan tot en met 8 juli. Deelname is gratis, maar het aantal plaatsen is beperkt.

Op De Schutkooi is ook kleinschalige horeca aanwezig, blijf dus gerust na afloop nog een kop koffie doen in dit mooie gebied!

Op bezoek bij melkveehouder en landschapsbeheerder Eric (Vortum-Mullem)

Veerweg 3, Vortum-Mullem, Netherlands