10 miljoen bomen planten, doe mee!

Nieuws | Thema: Natuur & Landschap

oktober 24, 2019

10 miljoen bomen planten, doe mee!

Sascha van Breukelen van LandschappenNL en netwerkdirecteur Annie van de Pas kregen het fantastische nieuws tijdens de Klimaatstaking in Den Haag te horen. Foto: Roy Beusker

De Brabantse Milieufederatie gaat bomen planten. De komende vier jaar gaan we net als alle natuur en milieufederaties aan de slag in tuinen, bermen, plantsoenen, parken, bedrijventerreinen en in het buitengebied. Onder de codenaam Plan Boom gaan we 10 miljoen bomen planten in heel Nederland.

Plan Boom is voor en door burgers. Hiermee verkleinen we onze CO2-uitstoot en wordt onze leefomgeving mooier, groener, frisser en gezonder. Iedereen kan zelf bijdragen en kan in de eigen woonomgeving daarvan de vruchten plukken. Met elkaar gaan we het planten van 10 miljoen bomen waarmaken.

Wij bieden hulp bij de zoektocht naar locaties, wettelijke kaders en praktische specificaties met betrekking tot inrichting, beheer, boomkeuze en de organisatie van de aanplant. En bij het bereiken en betrekken van inwoners. Financiële hulp kunnen we helaas niet bieden.

Kan ik meedoen?

We zijn ontzettend blij dat we 10 miljoen bomen in Nederland kunnen gaan planten. Daar hebben we iedereen bij nodig. Als particulier kan je vanaf 2020 terecht op onze speciale site.

Als organisatie kan je ook meedoen. Hiervoor kan je contact opnemen via info@natuurenmilieufederaties.nl.

DOWNLOAD HET PROJECTPLAN

Zij doen al mee

De Natuur en Milieufederaties werken in dit project samen met LandschappenNL, Stichting wAarde, Duurzaam Den Haag, De Gezonde Stad, Rotterdams Milieucentrum en LSA bewoners. Plan Boom wordt mede mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij.

Tags:

Neem contact op