Bijeenkomsten energietransitie: puzzel mee met zon & wind

februari 14, 2019

Bijeenkomsten energietransitie: puzzel mee met zon & wind

Nederland heeft een grote klus te klaren om aan de klimaatdoelstellingen van Parijs te kunnen voldoen. Er moet veel energie bespaard worden en we schakelen de komende jaren over van fossiele naar schone energiebronnen.

De Brabantse Milieufederatie organiseert hiervoor in 4 regio’s een energieke bijeenkomst. We nemen je mee in de discussie over zonnevelden, windmolenparken en landschap. En over lokale participatie. Welke kansen zie je, en welke zorgen heb je wellicht? Wat gaat dit betekenen voor Brabant en hoe kunnen we zorgen dat deze verandering goed samen gaat met natuur, landschap en leefomgeving? We benoemen samen de uitdagingen die we onderweg naar 2030 zullen tegenkomen. En we bespreken hoe we daar samen kunnen bijdragen aan goede oplossingen.

De bijeenkomsten vinden plaats op:

dinsdag 12 maart in Tilburg, dinsdag 19 maart in Eindhoven, woensdag 20 maart in Rosmalen en woensdag 27 maart in Oudenbosch, steeds van 19.30 u tot 21.30 u. Inloop vanaf 19.00 u.

Dinsdag 12 maart in het Natuurmuseum in Tilburg, meld je hier aan

Dinsdag 19 maart in het NatLab in Eindhoven, meld je hier aan

Woensdag 20 maart in Perron 3 in Rosmalen, meld je hier aan

Woensdag 27 maart in Fidei et Arti in Oudenbosch, meld je hier aan

Wil je er zeker van zijn dat je mee kunt puzzelen, geef dan je mailadres door aan Irene Koch, irene.koch@brabantsemilieufederatie.nl. Het programma en de aanmeldlink krijg je dan op korte termijn in jouw mail.

Meedoen is kosteloos, maar aanmelden is nodig, want er is per avond plaats voor maximaal 30 personen. Meer informatie: Irene Koch, 013-5356225 of irene.koch@brabantsemilieufederatie.nl.

Tags: