BMF blijft ook in 2020 strijden voor een natuurlijk Brabant

Nieuws | Thema: Algemeen

november 27, 2019

BMF blijft ook in 2020 strijden voor een natuurlijk Brabant

‘We zijn zichtbaar, strijdbaar en hebben impact in Brabant.’ Met dit motto luidt BMF-directeur Femke Dingemans dinsdagavond de achterbanavond in over het Jaarplan 2020. Het enthousiasme in de zaal is groot om samen te strijden voor een natuurlijk Brabant.

“We zijn er klaar voor en we hebben er zin in,” vertelt Femke vol strijdlust. “Van projecten begeleiden, zoals het Netwerk Goed Boeren, tot het adviseren van de provincie en het organiseren van activiteiten voor de achterban. Natuur en milieu staan op de kaart in Nederland. Zelfs Rutte zegt wakker te liggen van de klimaatproblemen. Daarom is het nu belangrijk om als Brabantse Milieufederatie zichtbaar te zijn en actie te voeren.”

De belangrijkste werkzaamheden, projecten en plannen passeren de revue in de theaterzaal van Natuurmuseum Brabant. Met het kersverse bestuur en team is de BMF er klaar voor om ook in 2020 veel voor elkaar te krijgen. Hoe gaat de BMF dit doen? Door te blijven doen wat ze al deed in 2019, en voor sommige thema’s nog een beetje meer.

Drie pijlers

Voorzitter Gertjan Endedijk heet alle aangesloten groepen welkom.

De BMF heeft drie pijlers: de achterban ondersteunen, beleidsmakers activeren en oplossingen bedenken. Dit doet de BMF al jaren op de thema’s: duurzame landbouw, voedsel, natuur en landschap, water en klimaat, duurzame energie, circulaire economie en terug van weggeweest; mobiliteit en infrastructuur. Onder deze thema’s vallen alle werkzaamheden.

Er zal weer aandacht komen voor het thema mobiliteit en infrastructuur. Er speelt een hoop rondom dit onderwerp. De BMF zal onder andere deelnemen aan luchthaven overleggen als belangenbehartiger voor natuur en milieu. Ook zal de Brabantse Milieufederatie gevraagd en ongevraagd adviseren bij infraprojecten.

Voor de achterban was er ruimte voor vragen en opmerkingen tijdens en na de presentatie. Deze input wordt meegenomen in de definitieve versie van het jaarplan.

Tags:

Profiel Femke Dingemans