“De Brabantse Milieufederatie is een perfect bedrijf om stage te lopen”

juli 12, 2017

“De Brabantse Milieufederatie is een perfect bedrijf om stage te lopen”

De afgelopen drie maanden heb ik stage gelopen bij de Brabantse Milieufederatie. In deze drie maanden ben ik vooral bezig geweest met het thema “Voedselbossen (in Brabant)”. In deze drie maanden ben ik buiten mijn examendossier bezig geweest met een paar dingen waaronder:

• Een excursie organiseren in het voedselbos Ketelbroek voor (Brabantse) mensen die geïnteresseerd zijn in voedselbossen
  • Een enquête ontwerpen om feedback te ontvangen over de excursie
  • Een promotiefilmpje maken over voedselbossen en om mensen te stimuleren/enthousiasmeren over de aanleg van voedselbossen

Naast deze activiteiten ben ik ook bezig geweest met een onderzoek naar de kwaliteit van de bodem van voedselbos Ketelbroek. Ik heb geleerd hoe een bodem in elkaar zit en uit welke onderdelen het bestaat. Ik heb ook geleerd hoe je nu bepaalde eigenschappen van de bodem zelf kunt meten, dit kan misschien nog eens van pas komen wanneer ik mijn eigen voedselbos heb!

Ik heb tijdens deze stage heel erg geleerd om te organiseren, te plannen en geordend te werken. Vooral omdat het regelen van een excursie veel tijd en moeite vergt omdat er veel factoren zijn waar je rekening mee moet houden. Ik heb deze stage als erg leerzaam ervaren. De Brabantse Milieufederatie is een perfect bedrijf om stage te lopen. Je krijgt altijd positieve hulp wanneer je het nodig hebt. De mensen zullen altijd voor je klaar staan, en zullen vaak ook antwoord hebben voor je.

Ik ben daarom ook iedereen heel erg dankbaar voor de steun en de hulp die ik heb gekregen tijden mijn stage!

Ga zo door BMF!

Noël Vos

Ook interesse in een stageplaats? Bekijk de vacatures!

Meer weten over voedselbossen? Zie https://www.brabantsemilieufederatie.nl/voedselbossen/