Buiten Sporten, Natuurlijk!

april 11, 2016

Buiten Sporten, Natuurlijk!

sporten natuurOp donderdag 19 mei vindt het symposium  Buiten Sporten, Natuurlijk! plaats. Dit symposium gaat over natuurbeleving, buitensporten en het positieve effect van de interactie tussen sport en natuur op de gezondheid. Het symposium wordt georganiseerd door de Natuur en Milieufederaties, Koninklijke Nederlandse Golf Federatie en NOC*NSF. Dagvoorzitter is bekende wetenschapsjournalist Mark Mieras. Keynote speaker is Prof. Dr. Agnes van den Berg (omgevingspsycholoog en hoogleraar natuurbeleving aan de Rijksuniversiteit Groningen). U bent van harte uitgenodigd!

Het symposium Buiten Sporten, Natuurlijk! is gericht op het verder uitdiepen van de relatie tussen sport en natuurbeleving:

• Wat is de gezondheidswaarde van sporten in de natuur?
  • Waar en hoe worden sport en natuurbeleving nu reeds succesvol gecombineerd?
  • Hoe kan het unieke karakter van buitensporten beter worden gecommuniceerd?
  • Hoe kan samenwerking tussen de sportsector en de natuursector worden gestimuleerd?
  • Welke organisaties staan open voor nieuwe samenwerkingen?

Praktische gegevens

Datum: donderdag 19 mei 2016