Femke Dingemans nieuwe directeur Brabantse Milieufederatie

juni 25, 2019

Femke Dingemans nieuwe directeur Brabantse Milieufederatie

Femke Dingemans uit Moergestel wordt de nieuwe directeur van de Brabantse Milieufederatie (BMF). De Raad van Toezicht van de BMF heeft Dingemans per 19 augustus benoemd, in het volle vertrouwen dat zij samen met het team van medewerkers verder vorm zal geven aan de versterking van de milieufederatie.

Foto van de nieuwe directeur van de BMFFemke Dingemans (43 jaar) is goed bekend met het Brabantse bestuur en het netwerk van de BMF. Ze was de afgelopen vier jaar statenlid voor D66, welke functie ze per 30 juni zal neerleggen. Bij Achmea heeft ze ruime ervaring opgedaan als leidinggevende. Ook door haar bestuurlijke werk bij de Dierenbescherming is Dingemans vertrouwd met belangrijke milieuopgaven in Brabant, zoals voor landbouw en natuur. Dingemans: “Als statenlid heb ik mij onder meer ingezet voor duurzame bescherming van de Brabantse natuur. Tijdens die periode heb ik de BMF leren kennen als een organisatie met deskundige en gedreven medewerkers, die werken aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Ik zie er naar uit om als nieuwe directeur samen met hen en de achterban aan de slag te gaan met de uitdagingen waar we in Brabant voor staan.”

Vernieuwing BMF
Femke Dingemans neemt bij de BMF de plaats in van interim-directeur Joris Hogenboom, onder wiens leiding diverse vernieuwingen vorm kregen. De interne organisatie werd verbeterd en ook de bestuursstructuur is, in samenspraak met de achterban, vereenvoudigd en versterkt. Dit krijgt gestalte in een geheel nieuw bestuur, waarvoor de werving nu van start gaat. Hogenboom: “De BMF heeft een onrustige periode meegemaakt, maar staat er sterk voor. Het team heeft hard doorgewerkt de afgelopen maanden en is weer op sterkte met de komst van een aantal nieuwe medewerkers. De BMF is met haar grote achterban en uitgebreide netwerk een sterke speler in de ontwikkelingen naar een duurzaam Brabant.”

Tags:

Neem contact op