Fiets je duurzame maaltijd bij elkaar en help zo de Brabantse natuur

mei 19, 2021

Fiets je duurzame maaltijd bij elkaar en help zo de Brabantse natuur

De fietsroute gaat ook langs de Walnoothoeve(n) in het Brabantse Hoeven.

De Brabantse Milieufederatie lanceert 5 unieke fietsroutes langs Brabantse boeren waar je lokaal en duurzaam voedsel kan kopen. Met deze campagne wil de BMF Brabanders kennis laten maken met boerenfamilies die zich inzetten voor natuur, milieu en klimaat op hun bedrijf.

De eerste routes zijn vanaf deze week beschikbaar zodat iedereen vanaf zaterdag 22 mei, de dag van de biodiversiteit, op pad kan langs de duurzame aanbieders. Je fietst bijvoorbeeld langs de Hillekens Hoeve in Etten-Leur, Bioboerderij ’t Schop in Hilvarenbeek en Het Kruidenrijk in Haaren.

De fietsroutes zijn te vinden op www.goodfoodclub.nu/fietsroutes.

GoodFoodClub.nu

De routes zijn onderdeel van de GoodFoodClub.nu, een landelijke campagne van de Natuur en Milieufederaties die bijdraagt aan de transitie van de landbouw in Nederland door het promoten van voedselaanbieders die op een zo natuurlijk mogelijke manier werken. Zo kies je als consument voor lokale producten die bijdragen aan herstel van biodiversiteit en zorg je voor een eerlijke prijs voor boeren en tuinders.

Op de GoodFoodClub staan alle duurzame landwinkels, afhaalpunten en restaurants op een rij. Inmiddels zijn dat 48 aanbieders in Brabant en zo’n 600 in heel Nederland. Dit aantal groeit iedere week.

De lekkerste adressen bij jou in de buurt vind je op www.goodfoodclub.nu/aanbieders.

Maak kennis met boerenfamilies

Wil je meer weten over natuurinclusieve landbouw? De BMF organiseert op 1 juni 2021 een speciaal webinar onder de noemer ‘Natuurinclusief boeren? Het is mogelijk!’.

GoodFoodClub-boeren De Walnoothoeve(n), De Regte Heijden, Tuinderij de Es en Sophia’s Tuin vertellen over hun bedrijf en hoe zij duurzaam produceren door samen te werken mét de natuur.

AANMELDEN WEBINAR