FoodUp! Academie 2018 gaat weer van start

mei 28, 2018

FoodUp! Academie 2018 gaat weer van start

We staan vandaag de dag voor een groot aantal uitdagingen om ons eten gezonder, eerlijker en duurzamer te maken. Een van de grote vragen is hoe we het voedsellandschap in de toekomst willen inrichten en wat ieders rol of bijdrage daarin kan zijn. Wil je hier meer grip op krijgen en inzicht vergaren? Wil je met een groep gelijkgestemden een reis maken door de Brabantse Agrofood keten? Doe dan mee aan de FoodUp! Academie.

Wat is de academie?
De FoodUp! Academie is een reis door de hele keten. Hierdoor krijg je meer inzicht in ons voedselsysteem. Het programma van 5 dagen biedt ruimte voor zowel theorie als praktijk, maar ook leren van elkaar is een belangrijk onderdeel. We geven je kennis en inspiratie die je kunt gebruiken in jouw dagelijkse praktijk. Ook werk je samen met een andere deelnemer aan jouw eigen ideeën middels een zelf te formuleren opdracht en krijg je toegang tot een breed netwerk van Brabantse voedselveranderaars.

Wat kun je verwachten?

• Je vergroot je kennis over het huidige voedselsysteem én komt in contact met veranderaars en ondernemers die al werken aan het vormgeven van het voedsellandschap.
  • Je gaat met de poten in de modder: het ontwikkelen van je visie doe je door te leren, te ervaren, te doen en te delen op excursies, in talkshows en workshops.
  • Je leert mensen kennen uit alle schakels van de keten; van vakmannen tot experts, topsprekers, innovators en ondernemers.
  • Je wordt onderdeel van een interdisciplinair Brabants transitienetwerk dat ook lang na het volgen van deze opleiding waardevol is en regelmatig bijeenkomsten organiseert.
  • Je werkt aan jouw idee/plan om op je eigen manier een positieve bijdrage te leveren aan het huidige voedselsysteem.
  • Het Brabantse Agrofood netwerk wordt opengezet. Je ontmoet, voor jou, belangrijke sleutelfiguren uit het Brabantse Agrofood netwerk.

Data: 14 september, 5 & 13 oktober, 2 & 23 november
Waar: Verschillende locaties in Brabant

Meedoen?
Inschrijven (deadline: 15 juni, 10:00 uur) doe je door je cv en motivatiebrief, beiden max. 1 A4*, te mailen naar academie@foodupbrabant.nl.
*Beantwoord in je mail de volgende vragen:

• Waarom wil je meedoen?
  • Wat is op dit moment jouw grootste voedselvraag?
  • Hoe ziet jouw ideale voedseltoekomst eruit?

Deelname bedraagt €300,- (incl. btw en lunch).

Heb je vragen of kom je er niet uit met je financiële bijdrage? Neem contact op met de organisatie via academie@foodupbrabant.nl.

Na de schriftelijke aanmelding volgen intakegesprekken. Deze vinden plaats het kantoor van FoodUp! Brabant in ‘s-Hertogenbosch.

FoodUp! Brabant bestaat uit mensen die mee willen bouwen aan een nieuw voedselsysteem, waarbij gezond, eerlijk en lekker voedsel centraal staat. Voedsel dat goed is voor mens, dier en omgeving. Én een eerlijke prijs oplevert voor wie ze maakt. Vanuit deze gedachte, voedseltransitie, organiseert FoodUp! Brabant bijeenkomsten, start bewustwordings-projecten, verbindt het onderwijs met ‘voedselvragen’ en helpt ondernemers die een nieuwe stap willen maken.