GoodFoodClub zet alle duurzame, lokale streekproducten op de kaart

Nieuws | Thema:

april 30, 2020

GoodFoodClub zet alle duurzame, lokale streekproducten op de kaart

Brabanders kiezen steeds vaker voor lokaal, gezond en duurzaam voedsel. Omdat de meeste landwinkels, pluktuinen en voedselbossen op verborgen plekken zitten, hebben de Brabantse Milieufederatie (BMF) en de Natuur en Milieufederaties (NMF’s) de ‘GoodFoodClub.nu’ gelanceerd. De plek waar je als consument alle duurzame aanbieders bij jou in de buurt kunt vinden.

Veel duurzame boeren leverden aan restaurants, festivals en cateraars. Nu deze afzet is weggevallen kunnen consumenten genieten van deze mooie streekproducten. Met de GoodFoodClub willen de Natuur en Milieufederaties het aandeel duurzame landbouw in Nederland en Brabant vergroten, ook na de coronacrisis.

Support our locals

Op de GoodFoodClub.nu vinden consumenten alle lokale aanbieders bij hen in de buurt. Zoals de Hillekens Hoeve uit Etten-Leur en Tuinderij de Es uit Haaren. “Met de GoodFoodClub maken we alle duurzame lokale aanbieders goed vindbaar,” zegt Mattheus Bleijenberg, campagneleider van de GoodFoodClub. “We roepen consumenten op om hen te steunen. Support our locals en kies vaker voor lokaal, gezonder en duurzamer voedsel, ook na ook na de coronacrisis.”

Met de GoodFoodClub brengen de Natuur en Milieufederaties boeren en burgers meer met elkaar in contact. Er zijn in Nederland honderden boeren, landwinkels, tuinderijen, voedselbossen en adressen waar je de mooiste duurzame lokale groenten, kaas, wijn, noten, vlees en fruit kunt kopen. Alleen weten nog niet alle consumenten hen te vinden.

Nieuwe aanbieders in Brabant

De GoodFoodClub is het digitale platform waar alle bewuste consumenten en aanbieders van lokaal en duurzaam geproduceerd voedsel elkaar vinden. Op de site staat ook informatie over activiteiten bij boeren en inhoudelijke informatie over gezondheid, milieuvoordelen, voedselverspilling en de voordelen voor de natuur. De GoodFoodClub is ook te vinden op Facebook, Instagram en Twitter.

Meer en meer Brabantse aanbieders zullen de komende tijd op de GoodFoodClub verschijnen. Ook online winkels en restaurants die werken met lokale producten worden vermeld op het platform.

Aanmelden

Duurzame aanbieders in Brabant kunnen zich gratis aanmelden door een e-mail te sturen naar Jesper Bekkers – jesper.bekkers@brabantsemilieufederatie.nl.

Tags: