Jouw voedselbos nieuwe natuur? Misschien kom je in aanmerking voor subsidie

mei 9, 2018

Jouw voedselbos nieuwe natuur? Misschien kom je in aanmerking voor subsidie

Het Groen Ontwikkelfonds Brabant (GOB) wil nieuwe natuur aanleggen. Heel veel nieuwe natuur. En daarbij hebben ze jou nodig. Het GOB is namelijk op zoek naar ondernemers die natuur gaan aanleggen en onderhouden. Dat kan op allerlei manieren, waarvan een voedselbos er een is.

Stel je voor dat je een perceel op het oog hebt dat voldoet aan de criteria van het GOB en het bestemmingsplan. Dan kan het GOB de helft van het aankoopbedrag voor haar rekening nemen, plus een bescheiden bijdrage in de inrichtingskosten. Dat kan de start van je voedselbos een stuk makkelijker maken.

Op dit moment begeleidt de Brabantse Milieufederatie en de werkeenheid van het GOB vijf tot tien cases, allemaal uniek in uitwerking, netwerk, eigendomsverhoudingen en samenwerking met de buurt. Misschien dat jouw plan of bestaand voedselbos binnen de criteria valt. Het GOB en de Brabantse Milieufederatie gaan graag met je in gesprek.

Wil je meer weten? Neem dan contact op met de Brabantse Milieufederatie: John.Vermeer@brabantsemilieufederatie.nl of 06 12 579 879, of met het Groen Ontwikkelfonds Brabant.

Tags: