Kringlogo-prijs 2023: Nomineer het meest circulaire bewonersinitiatief van Brabant

Nieuws | Thema: Circulaire economie

december 16, 2022

In Brabant zijn er veel projecten en initiatieven om hergebruik, delen, ruilen en het repareren van spullen te stimuleren. De Brabantse Kringlogo-prijs 2023 is een aanmoedigingsprijs voor de mensen die zich hiervoor inzetten. Nomineer vandaag nog jouw kandidaat voor de titel ‘Meest circulaire bewonersinitiatief van Noord-Brabant’.

Als Brabantse Milieufederatie (BMF) ondersteunen we Brabanders die zich inzetten voor de circulaire economie. Denk bijvoorbeeld aan initiatieven om voedselverspilling tegen te gaan of campagnes om afval te voorkomen en te recyclen. Maar het gaat ook over projecten die bepaalde producten of diensten met elkaar delen, zoals een deelauto en deelgereedschap.

Een mooi voorbeeld is het Tilburgse project Wormenhotels013, winnaar van de Kringlogo-prijs 2022. Met het project plaatste Stichting Op Groene Voet wormenhotels op drie Tilburgse scholen.

Win de Kringlogo-prijs 2023

Stichting Op Groene Voet ontving in 2022 de prijs voor ‘Meest circulaire burgerinitiatief van Brabant’.

De circulaire initiatieven die er zijn in Brabant verdienen onze steun. Met de jaarlijkse aanmoedigingsprijs zetten de Natuur en Milieufederaties de leukste, mooiste en innovatiefste projecten en initiatiefnemers in de spotlights. Zo dragen we bij aan de circulaire economie.

De winnaar van de Kringlogo-prijs 2023 ontvangt het symbolische bedrag van 100 euro. Daarnaast mag het winnende initiatief een jaar lang het Kringlogo in alle communicatie-uitingen gebruiken. Ook zorgen we voor provinciale én landelijke publiciteit.

Nomineer hieronder jouw kandidaat voor de titel ‘Meest circulaire bewonersinitiatief van Noord-Brabant’. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens Week van de Circulaire Economie. Deze vindt plaats van 6 februari t/m 11 februari 2023.

Nomineer jouw circulaire initiatief!

Wie verdient de Kringlogo-prijs voor het meest circulaire bewonersinitiatief? Nomineer jouw kandidaat! Je kan jezelf nomineren of anderen tot en met 13 januari 2023.

Update, 14-01-2023: Het is niet meer mogelijk om te nomineren. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de Week van de Circulaire Economie.