Natuur en Milieufederaties bedanken deelnemers Nationale Postcode Loterij

januari 16, 2023

Al 25 jaar samen impact

Natuur en Milieufederaties bedanken deelnemers Nationale Postcode Loterij

De Natuur en Milieufederaties mogen al 25 jaar lang rekenen op de steun van de Nationale Postcode Loterij. Met deze steun zetten wij ons in voor mooie en duurzame provincies samen met 1.200 lokale initiatieven. De impact die we hiermee realiseren was niet mogelijk geweest zonder de financiële steun.

De Nationale Postcode Loterij is in 1989 opgericht om goede doelen te steunen die werken aan een rechtvaardige, gezonde en groene wereld. De loterij werft fondsen voor haar goede doelen en geeft bekendheid aan hun werk. Sinds 1996 horen we bij de goede doelen die op een jaarlijkse bijdrage mogen rekenen.

Steun voor lokale en landelijke projecten

Wij zijn de Nationale Postcode Loterij en alle deelnemers enorm dankbaar voor hun bijdrage. Met deze hulp kunnen wij in de 12 provincies veel lokale projecten realiseren, maar ook landelijke projecten zoals Energietuinen en Plan Boom.

Over de Nationale Postcode Loterij

Bij de Nationale Postcode Loterij vormt je postcode je lotnummer. Daardoor win je samen met je buren. Inmiddels spelen 3 miljoen deelnemers mee met de loterij. Deelnemers maken maandelijks kans op honderdduizenden prijzen en steunen met minimaal 40 procent van de lotprijs jaarlijks 148 goededoelenorganisaties.

Sinds de oprichting van de Nationale Postcode Loterij is ruim 7,3 miljard euro aan mens en natuur geschonken. Wij en vele andere organisaties ontvangen elk jaar steun.

25 maart 2024 Natuurorganisaties blijven strijden voor Europese natuur
    13 maart 2024 Ecodorp Klein Oers wint prijs voor meest circulaire bewonersinitiatief van Brabant
    27 februari 2024 Natuurherstelwet definitief aangenomen door Europees Parlement