De Natuur en Milieufederaties sluiten zich aan bij de Statiegeldalliantie

februari 8, 2018

De Natuur en Milieufederaties sluiten zich aan bij de Statiegeldalliantie

De Natuur en Milieufederaties steunen het initiatief om statiegeld te heffen op plastic flesjes en blikjes. In de Statiegeldalliantie verenigen zich bedrijven, lokale overheden, milieuorganisaties en iedere andere organisatie die zwerfafval zat is.

Plastic Soup
Samen roepen we de regering op om structurele en eerlijke oplossingen door te voeren in de vorm van statiegeld op alle PET-flessen en blikjes. Hierdoor neemt het zwerfafval flink af, werken we aan het verminderen van de Plastic Soup en aan een beter klimaat. Met statiegeld op kleine flesjes kan de industrie de flesjes beter van kwaliteit maken en kunnen ze eerst hergebruikt en later gerecycled worden.

Over de Statiegeldalliantie
De Statiegeldalliantie is actief in Nederland en in België. Recycling Netwerk Benelux nam het initiatief voor de Statiegeldalliantie. Steeds meer Nederlandse en Belgische partners sluiten zich aan bij de Statiegeldalliantie. Samen zijn we de stem van de 74 procent van de Nederlanders en de 66 procent van de Belgen die een voorstander zijn van statiegeld op blikjes en plastic flessen.