Onze impact in 2022

Nieuws | Thema:

juli 10, 2023

Onze impact in 2022: Een terugblik

Met trots presenteren wij ons jaarverslag, ons jaarbericht en het Impactrapport van de Natuur- en Milieufederaties. In al deze documenten kijken we terug op 2022. Het jaar waarin we als BMF ons 50-jarig jubileum vierde met excursies en een tentoonstelling en we ook nog eens verhuisden naar een nieuw adres.

Onze federatie van lokale natuur- en milieuorganisaties is deze halve eeuw uitgegroeid tot een robuuste beweging van Brabanders die het anders wil – duurzamer en groener – en laat zien dat het ook kan. Zolang we de krachten bundelen. Met elkaar vormen we de milieubeweging in Brabant. Het is geweldig om te zien hoeveel energie er is om met elkaar de mouwen op te stropen. Want er is nog genoeg te doen.

In 2022 is onze federatie gegroeid tot 115 aangesloten groepen. We bereikten ruim 45.000 personen online en verschenen meer dan 300 keer in de media. Ook organiseerden we ruim 50 activiteiten, waar meer dan 800 bezoekers aan deelnamen. We dienden 60 zienswijzen en/of beroepen in en hebben bij ruim 70 beleidsontwikkelingstrajecten input geleverd.

Die impact maken we op onze vijf thema’s: Circulaire Economie, Duurzame Energie, Duurzame Landbouw en Voedselvoorziening, Natuur en Landschap en Water en Klimaat.

Bekijk onze facts & figures Lees ons hele jaarverslag (beleidsversie) Lees ons jaarbericht (publieksversie)

Impact maken, lokaal, provinciaal en nationaal

De BMF opereert op provinciaal niveau en is lokaal en nationaal verbonden. Lokaal, samen met alle lokale natuur- en milieugroepen hier in Brabant. Nationaal zijn we verbonden met de 12 andere provinciale Natuur en Milieufederaties. Samen maken we het verschil!

Lees meer over de gezamenlijke impact van alle Natuur en Milieufederaties

Foutje gezien? Mail naar communicatie@brabantsemilieufederatie.nl