Open Tuinen Route in Oisterwijk met steun van BMF activiteitenfonds

Nieuws | Thema: Algemeen

september 18, 2023

Open Tuinen Route in Oisterwijk met steun van BMF activiteitenfonds

Bezoekers bewonderen een van de deelnemende tuinen.

Van elkaar leren, mooie tuinen bewonderen en inspiratie op doen: het kon allemaal tijdens de Open Tuinen Route op 2 september, georganiseerd door B-team Oisterwijk. In en rond Oisterwijk, Moergestel en Haaren kon je als nieuwsgierige tuinliefhebber een kijkje nemen bij de twaalf deelnemende inspiratietuinen. Zo hoopte het B-team de bezoekers te inspireren zelf hun tuin ook groener in te richten, met oog voor natuur en biodiversiteit.

Het was een mooie, zonnige dag. Veel mensen van binnen en buiten Oisterwijk waren op de been om deel te nemen aan de Open Tuinen Route. Bij veel van de deelnemende tuinen kwamen wel 200 mensen langs!

Na bezoek bij de ene tuin stapten veel van de deelnemers op de fiets naar een volgende tuin, te herkennen aan de wapperende b-team vlag voor de ingang. Zo deden ze een hoop ideeën en inspiratie op voor hoe ze hun eigen tuin kunnen vergroenen en meer rekening kunnen houden met biodiversiteit.

Vlag organisator B-team Oisterwijk bij deelnemende tuin.

Interesse voor bloemen, natuur en biodiversiteit

Bij de deelnemende tuinen werd de Open Tuinen Route als een “mooie, bijna feestelijke dag” ervaren, zo vertelt tuineigenaar Nancy van de Pol. Ze merkte dat de bezoekers veel interesse hadden voor bloemen, natuur en biodiversiteit.

Bij de bezoekers was er speciale belangstelling voor bloemen, de indeling van de tuin, de soorten planten en bomen die in de tuinen voorkwamen en hoe het zit met biologische bloemen. Nancy van de Pol: “de bezoekers laten zich graag inspireren en verwonderen door alles wat groeit en bloeit.”

De organisatoren van B-team Oisterwijk, ervoeren het als een fantastische dag. Het smaakte ook zeker naar meer!

Ben je als lokale natuur- en milieuorganisatie aangesloten bij de BMF en zou je ook een Open Tuinen Route willen organiseren? B-team Oisterwijk deelt graag hun ervaringen en draaiboek met je!

BMF Activiteitenfonds

Een mooi en duurzaam Brabant maken we samen! Daarom steunt de Brabantse Milieufederatie met het BMF Activiteitenfonds projecten van aangesloten organisaties en betalende supporters, die aansluiten bij een van onze speerpunten.

Het BMF Activiteitenfonds wordt mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van de Nationale Postcode Loterij.

Meer weten?