Peter Hollants toegetreden tot Raad van Toezicht BMF

december 18, 2017

Peter Hollants toegetreden tot Raad van Toezicht BMF

Peter Hollants is toegetreden tot de Raad van Toezicht van de Brabantse Milieufederatie. De BMF is blij deze onderwijsman met zijn jarenlange leidinggevende ervaring in het Brabantse hoger onderwijs in haar midden te mogen verwelkomen en heeft daarmee de ambitie de samenwerking met het Brabantse onderwijsveld verder uit te bouwen.

Peter Hollants woont in Tilburg en werkt sinds 1992 voor Avans Hogeschool als achtereenvolgens docent bouwkunde, academiedirecteur en thans als manager van het Expertisecentrum Duurzame Innovatie in Breda. Dat houdt zich bezig met praktijkgericht onderzoek naar het verduurzamen van de gebouwde omgeving en de maakindustrie met behulp van techniek. Bijzondere aandacht gaat daarbij uit naar de energievoorziening.

Peter Hollants over zijn motivatie: ‘Ik denk en werk vanuit de gedachte dat de manier waarop mensen produceren en consumeren weliswaar veel welvaart heeft gebracht, maar ook leidt tot uitputting van de aarde, biodiversiteitsverlies, klimaatverandering en vervuiling. Als lid van de Raad van Toezicht van de Brabantse Milieufederatie wil ik dan ook mijn bijdrage leveren aan de totstandkoming van een schoon en groen milieu.’