Samenwerking Velt en BMF

maart 15, 2016

Samenwerking Velt en BMF

Toen Velt-directeur Jan Vannoppen op zoek ging naar manieren om Velt ook in Nederland op de kaart te zetten, kwam hij via eerdere contacten uit bij de Brabantse Milieufederatie.
‘Wij willen via het netwerk van de Brabantse Milieufederatie in Nederland uitbreiden, zij willen hun achterban verjongen en de stadslandbouw verder ontwikkelen. We varen beiden wel bij deze samenwerking’, aldus Jan Vannoppen.

Eén van de gezamenlijke projecten die Velt en de Brabantse Milieufederatie realiseerden is de opleiding van 25 docenten ecomoestuinieren. Deze docenten studeren binnenkort af en zullen hun kennis verspreiden via workshops, georganiseerd door bijvoorbeeld lokale Velt-afdelingen.

Lees het gehele interview met de directeuren en het stuk over ecomoestuinieren hier