Sandor Löwik wethouder voor Nuenen, stopt per direct bij BMF

Nieuws | Thema: Algemeen

juni 17, 2022

Sandor Löwik wethouder voor Nuenen, stopt per direct bij BMF

Sandor Löwik wordt wethouder in Nuenen, foto: Opwettense watermolen, Visit Brabant

Sandor Löwik maakt de overstap van de Brabantse Milieufederatie naar de gemeente Nuenen. De expert duurzame energie en circulaire economie is voorgedragen als wethouder. “Wij feliciteren Sandor met deze prachtige stap.”

Sandor is door de lokale afdeling GroenLinks-PvdA Nuenen voorgedragen als wethouder met de portefeuille: duurzaamheid en maatschappelijk vastgoed.

“Ik zie er naar uit om in Nuenen aan de slag te gaan met belangrijke thema’s als duurzame energie, klimaatadaptatie, biodiversiteit en welzijn,” zegt Sandor Löwik. “Zo worden Nuenen en Brabant groener, gezonder en socialer, voor nu en in de toekomst.”

Verbinder van partijen

De afgelopen drie jaar heeft Sandor Löwik zich vanuit de BMF met vol overgave ingezet voor duurzame energie en de circulaire economie in Brabant. “We gaan Sandor dan ook ontzettend missen,” zegt BMF-directeur Femke Dingemans.

“Met zijn brede werkervaring en creativiteit wist hij Brabanders, bedrijven en overheden met elkaar te verbinden. Of het nu ging om de aanleg van energieprojecten of het opzetten van een circulair ambachtscentrum, Sandor wist altijd hoe hij iedereen mee moest krijgen.”

Donderdagavond 16 juni is Sandor als wethouder gepresenteerd aan de gemeenteraad van Nuenen. De komende tijd zal de functie van Sandor intern worden opgevangen.