Terugblik op de eerste voedselbossenbijeenkomst

mei 17, 2016

Terugblik op de eerste voedselbossenbijeenkomst

De eerste voedselbossenbijeenkomst op 23 april, georganiseerd door de Brabantse Milieufederatie, was een groot succes! Met ongeveer 30 enthousiaste voedselbosgeïnteresseerden stond deze dag in het teken van ontmoeten en het delen van kennis.

De bijeenkomst vond plaats bij het bedrijf van Dirk en Nellie, Autarkia. Zij kweken shiitake en andere groenten en fruit met behulp van permacultuur; een inspirerende plek voor een eerste voedselbosbijeenkomst!
Na een heerlijke lunch, gemaakt door Dirk en Nellie, is er een voorstelrondje gehouden. Hierna was het tijd voor een aantal presentaties waarin permacultuur en het concept voedselbossen uitgelegd werden. Tussen de presentaties in was het tijd voor de rondleiding over het bedrijf Autarkia. Dirk en Nellie hebben ons geïnformeerd over het gebruik van permacultuur op het terrein en wat zij allemaal doen op het bedrijf.

Na deze informatieve rondleiding werden de presentaties afgerond en was het tijd voor een borrel. Hier kon men elkaar nog net wat beter leren kennen. Een aantal deelnemers heeft zelfs al gesproken over eventuele samenwerkingen om de plannen die borrelen te realiseren. We kunnen het dus zeker een geslaagde dag noemen!

De Brabantse Milieufederatie zal in de toekomst weer bijeenkomsten, cursussen en/of workshops organiseren op gebied van permacultuur en dan vooral voedselbossen. We houden je op de hoogte!

Tags: