Verhuisbericht: Brabantse Milieufederatie verhuist naar nieuw kantoor in Tilburg

Nieuws | Thema: Algemeen

mei 25, 2022

Na jaren in Natuurmuseum Brabant verhuist de Brabantse Milieufederatie naar een nieuw kantoor. De BMF blijft de wortels houden in Tilburg. Vanaf 1 juli werkt de natuur- en milieuorganisatie aan een mooi en duurzaam Brabant vanaf de Heuvelring.

De Brabantse Milieufederatie viert dit jaar het 50-jarig jubileum. De afgelopen decennia is het milieubesef in Brabant sterk gegroeid, dat blijkt bijvoorbeeld uit de forse toename van het aantal bezoekers aan het museum waar de BMF sinds de jaren ’80 is gevestigd.

Het museum nadert de magische grens van 100 duizend bezoekers per jaar en het heeft de op-een-na grootste natuurhistorische collectie van Nederland. Om het museum verder te kunnen uitbreiden is de BMF gevraagd om haar kantoorruimte aan de Spoorlaan ter beschikking te stellen.

“We vinden het jammer om het museum te verlaten, maar het vervult ons ook met trots dat zoveel Brabanders het museum weten te vinden,” zegt BMF-directeur Femke Dingemans. “Het museum is een prachtige plek voor jong en oud om meer te leren over de flora en fauna die we hier in Brabant hebben. We maken dan ook graag plaats voor Natuurmuseum Brabant om verder te groeien en nog meer mensen te enthousiasmeren voor het behoud van onze Brabantse natuur.”

Nieuw kantoor in Tilburg

De Brabantse Milieufederatie is vanaf het vroege begin gevestigd in de binnenstad van Tilburg. Eerst in de Willem II-straat, later in Natuurmuseum Brabant, toen nog Noordbrabants Natuurmuseum. Met de verhuizing naar een nieuw kantoorpand blijft de BMF in de stad.

Dingemans: “Als organisatie vinden we het belangrijk om in de gemeente Tilburg te blijven, midden in het hart van Brabant. Zo blijven we goed bereikbaar voor onze 115 aangesloten organisaties die in de provincie actief zijn.”

Het nieuwe kantoor van de BMF is straks eenvoudig te bereiken met het openbaar vervoer en fiets. Het is slechts 800 meter lopen vanaf Station Tilburg en fietsen kunnen eenvoudig worden geparkeerd in de openbare fietsenstalling op de Heuvel.

Per 1 juli is het nieuwe postadres: Heuvelring 92, 5038 CL in Tilburg.