Vijf nieuwe locaties beschikbaar voor voedselbossen

Nieuws | Thema: Voedselbossen

december 20, 2019

Vijf nieuwe locaties beschikbaar gesteld voor aanleg voedselbos

Word voedselbosboer!

Er komen nieuwe voedselbossen bij in Brabant! Op 5 locaties wordt in totaal 15 hectare grond beschikbaar gesteld voor de inrichting, het beheer en de exploitatie van een voedselbos. Schrijf je nu in en word voedselbosboer.

Om de ontwikkeling van voedselbossen te stimuleren zet Groen Ontwikkelfonds Brabant (GOB) 15 hectare grond in, die via een openbare procedure te koop of te pacht worden aangeboden. De beschikbaarheid van grond is namelijk, om diverse redenen, voor veel initiatiefnemers een beperkende factor. Het gaat om een pilot die interessant is voor ondernemers, maar ook voor (groepen van) particulieren.

De locaties liggen in Baarle-Nassau, ‘s-Hertogenbosch en Hooge en Lage Mierde. Alle gronden liggen binnen of grenzen aan het Natuurnetwerk Brabant.

Informatiebijeenkomst

Heb je interesse om op één of meer locaties een voedselbos aan te leggen, kom dan op woensdag 22 januari 2020 naar de informatiebijeenkomst in Tilburg. Tijdens deze bijeenkomst worden vragen beantwoord. Over de locaties, over wat het betekent om een voedselbos aan te leggen en over mogelijke verdienmodellen. Bekijk het programma van deze bijeenkomst. Er zijn interessante workshops te volgen.

Je kunt je tot en met zondag 19 januari 2020 voor de bijeenkomst aanmelden via info@groenontwikkelfondsbrabant.nl. Hier kan je ook terecht voor verdere vragen met betrekking tot dit initiatief, of bezoek de site. Op 12 februari 2020 wordt de Nota van Inlichtingen gepubliceerd. Vanaf dan kan ook worden ingeschreven.

Groen Ontwikkelfonds Brabant werkt sinds 2014 samen met ondernemers, organisaties, overheden en particulieren aan een robuust en aaneengesloten natuurnetwerk in Brabant.

Tags: