Wandel mee met Arianne voor het klimaat

oktober 21, 2015

Wandel mee met Arianne voor het klimaat

ArianneOp donderdag 5 november loopt Arianne Vijge van de Brabantse Milieufederatie mee met The Climate Miles, in aanloop naar de klimaattop in Parijs. Door mee te lopen vraagt ze aandacht voor de nadelige gevolgen van klimaatverandering. Wil je ook je steentje bijdragen en Arianne vergezellen tijdens de laatste etappe in Nederland? Geef je op en loop namens de Brabantse Milieufederatie met Arianne mee van Breda naar Zundert!

Klimaattop
Van 30 november tot en met 11 december 2015 vindt de jaarlijkse klimaattop plaats in Parijs. Het doel van deze conferentie is om tot een nieuw klimaatakkoord te komen omdat het huidige verdrag in 2020 afloopt. Dit is nodig om klimaatverandering tegen te gaan en de aarde leefbaar te houden voor toekomstige generaties. Alle landen hebben vooraf hun plannen moeten indienen om CO2-uitstoot terug te dringen. Helaas zullen deze plannen waarschijnlijk niet voldoende helpen om de opwarming van de aarde te beperken.

Climate Miles
Met The Climate Miles roept Urgenda op tot actie om gevaarlijke klimaatverandering tegen te gaan. The Climate Miles gaat op 1 november van start in Utrecht, waarna de route vervolgd wordt via onder andere Breda, Antwerpen en Brussel naar Parijs. Iedereen kan meelopen voor een of meerdere dagen of zelfs gedurende de hele route!

Waarom loopt de Brabantse Milieufederatie mee?
De Brabantse Milieufederatie zet zich in voor duurzame ontwikkeling en een gezonde leefomgeving in Brabant. Omdat klimaatverandering grensoverschrijdend is onderstrepen we dat er op mondiaal niveau belangrijke stappen genomen moeten worden om de opwarming van de aarde en de nadelige gevolgen hiervan tegen te gaan. Door mee te lopen met The Climate Miles vraagt de Brabantse Milieufederatie aandacht voor het klimaat en het belang van een fijne en gezonde leefomgeving voor huidige en toekomstige generaties.

Van Breda naar Essen
Hoe meer mensen er mee lopen, hoe meer aandacht we kunnen vragen voor klimaatverandering en de noodzaak op mondiaal niveau actie te ondernemen. Daarom roept de Brabantse Milieufederatie haar achterban op deze actie te ondersteunen door de laatste etappe in Nederland met ‘onze’ Arianne mee te lopen.

De laatste etappe in Nederland loopt van Breda naar Essen en bedraagt een afstand van 24 kilometer. Vertrek is om 9.00 uur vanaf het Centraal Station in Breda. Arianne zal daar ook aanwezig zijn en namens de Brabantse Milieufederatie meelopen tot Zundert. Kijk hier voor meer informatie over de route. Loop mee en meld je aan door een e-mail te sturen naar: Communicatie@brabantsemilieufederatie.nl

Bekijk de website voor meer informatie over The Climate Miles: http://www.theclimatemiles.nl/