Project | Thema: Duurzame energie

GEANNULEERD | Warmtetransitie: wat betekent aardgasvrij voor mij en mijn omgeving? (7 oktober 2021)

Update, 14-09-2021: deze bijeenkomst is geannuleerd. Heb je vragen, neem contact op met Hanne van de Ven: hanne.vandeven@brabantsemilieufederatie.nl.

Nederland, en ook de regio Noordoost Brabant, gaat van het gas af. Maar wat betekent aardgasvrij voor jou en jouw omgeving? Dat en meer kom je te weten tijdens de online bijeenkomst over de warmtetransitie. Meld je nu aan!

In het klimaatakkoord is afgesproken dat we in 2050 aardgasvrij zijn. Elke gemeente stelt daarom vóór eind 2021 een Transitievisie Warmte vast waarin staat wanneer een wijk van het aardgas af wordt gekoppeld. En die visie heeft impact op ons, onze omgeving en op natuur en milieu.

Online bijeenkomst warmtetransitie

De Brabantse Milieufederatie organiseert voor de vier RES-regio’s in Brabant een online bijeenkomst over de warmtetransitie. Je kan tijdens de avond al jouw vragen stellen, daarnaast krijg je veel praktische informatie.

Onderwerpen die voorbij komen zijn:

• Wat komt er op je af als inwoner?
  • Wat betekent de warmtetransitie voor jou en jouw omgeving?
  • Wat kan of moet je zelf doen?
  • Welke alternatieve warmtebronnen zijn er?
  • En wat is de impact van die warmtebronnen op natuur en milieu?

Aan het eind van de avond weet je wat de warmtetransitie inhoudt, wat er van jou wordt verwacht en hoe je input op de plannen kunt uitoefenen. Je weet welke globale alternatieven er zijn voor aardgas en wat de effecten daarvan kunnen zijn op onze natuur en het Brabantse landschap.

Praktische informatie

De bijeenkomst wordt op donderdag 7 oktober 2021 gehouden. Aanmelden voor deze bijeenkomst is verplicht, je ontvangt dan vooraf nog een herinnering met het programma en de link om deel te nemen.

RES-Regio: Noordoost Brabant
Datum: 7 oktober 2021
Tijd: 19.00 uur tot 20.30 uur
Locatie: Online via ZOOM

Meer informatie over het programma en de werking van ZOOM volgt op een later moment.

Neem contact op

JE HOEFT NIETS TE MISSEN
Ontvang updates met nieuws, cursussen, workshops, lezingen en nog veel meer!