9 maart | Zonder water, geen later (online)

Project | Thema: Water & Klimaat

Online | Zonder water, geen later (9 maart)

Een voorbeeld van droogte.

Wat is de stand van ons grondwatersysteem? Hoe gaan we verdroging tegen? En hoe zorgen we voor een robuust en klimaatbestendig grondwatersysteem voor Brabant in 2040. Op 9 maart organiseren de Brabantse Milieufederatie, Brabants Landschap, Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer het webinar ‘Zonder water, geen later’. Meld je nu aan!

MELD JE NU AAN | Praktisch

De onafhankelijke Adviescommissie Droogte Noord-Brabant heeft afgelopen jaar het rapport ‘Zonder water, geen later’ gepresenteerd. Daarin geven ze adviezen om te komen tot een robuust en klimaatbestendig grondwatersysteem voor Brabant in 2040. De conclusie: Brabant is Nederlands kampioen grondwateronttrekking.

Een “grote wederombouw is nodig waarbij natuurlijke groene oplossingen leidend zijn”, zo staat in het advies. De commissie onder leiding van oud-minister Melanie Maas Geesteranus (Infrastructuur en Milieu) adviseert de Brabantse Grondwaterpartners – waartoe ook de Brabantse Milieufederatie, Brabants Landschap en Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer behoren – om snel te beginnen met de moeilijkste maatregelen.

Webinar ‘Zonder water, geen later’

In dit webinar neemt medeauteur van het rapport Twan Tiebosch ons mee in de inhoud en de totstandkoming van het rapport. Lars Koreman, provinciaal adviseur Natuurmonumenten, gaat in op de vraag: Wat kan dit advies betekenen voor het herstel van de natuur in Brabant?

Uiteraard is er voldoende gelegenheid voor het stellen van uw vragen over water en natuur in Brabant.

Datum: donderdag 9 maart 2023
Tijd: 19:30 – 21:00 uur
Locatie: Online
Voor wie: Voor iedereen die meer wil weten over verdroging en het grondwatersysteem in Brabant.

Inschrijven

De lezing is GRATIS. Na opgave ontvang je een aantal dagen voor de start een herinnering met meer informatie over het programma.

AANMELDEN

Webinar 'Zonder water, geen later'

Datum: donderdag 9 maart 2023
Tijd: 19:30 – 21:00 uur
Locatie: Online

DIRECT INSCHRIJVEN

JE HOEFT NIETS TE MISSEN
Ontvang updates met nieuws, cursussen, workshops, lezingen en nog veel meer!