Al het lekkers uit Brabant: maar dan duurzaam!

mei 15, 2023

Al het lekkers uit Brabant: maar dan duurzaam!

In Brabant weten we wat genieten is. Lekker en goed eten, daar houden we van! Echt goed eten, dat is natuurlijk ook duurzaam eten. Op GoodFoodClub.nu vind je een hoop duurzame, Brabantse winkels, restaurants, cateraars en nog veel meer!

Duurzaam genieten

Genieten en duurzaamheid gaan hand in hand. Want zeg nu zelf: In het zonnetje een glas wijn drinken is toch veel lekkerder als je weet de druiven natuurvriendelijk geteeld zijn? Je geniet toch meer van uitgebreid tafelen als je weet dat al het eten wordt opgegeten? En als je dan vlees eet, dan gun je het dier toch een fijn leven, in een familiekudde of modderpoel? Soms zijn de plekken waar je duurzaam kunt eten alleen moeilijk te vinden. Daar kan de GoodFoodClub je bij helpen!

De GoodFoodClub is de digitale kaart van de Natuur- en Milieufederaties, waar we uit het hele land duurzame boeren, cateraars en restaurants verzamelen. Zo kun je makkelijk de leukste duurzame adresjes bij jou in de buurt vinden! Ben je op zoek naar een vegetarisch (afhaal)restaurant? Staat erop! Een plek om te dineren bij een biologische boer? Ook die hebben we voor je! Of wil je misschien appelcider van biologische Brabantse appels, gemaakt door een man met bijpassende baard? Zelfs daar hebben we een adresje voor.

Appelcider van Hoeve de Heivelden

Lokale ondernemers, gezond eten

Support your (sustainable) locals! Biologische en natuurinclusieve boeren zijn belangrijk voor de biodiversiteit en natuur, terwijl duurzame restaurants voedselverspilling tegengaan en ons helpen minder vlees te eten. Help deze lokale ondernemers de wereld een stukje mooier te maken door hun mooie producten te kopen! Door je eten bij duurzame lokale ondernemers te kopen draag je bij aan een schoner milieu en gezondere natuur in je eigen regio. Bovendien is duurzaam eten vaak ook nog gezonder!

Aankomend weekend is het Lange Weekend van de Korte Keten. Stap dus lekker op de fiets, geniet van het zonnetje en haal je eten bij een natuurinclusieve boer, een biologische landwinkel of een vega-restaurant!

Wil je weten welke voedselproducenten er allemaal te vinden zijn in Brabant? Kijk dan bij onze aanbieders. Ben je zelf een duurzame voedsel-ondernemer en wil je graag op de GoodFoodClub staan? Neem dan contact op met Joep van Overbeek.

Tags:

Neem contact op!