BMF bedankt Jan Baan voor de samenwerking

april 15, 2021

BMF bedankt Jan Baan voor de samenwerking

Foto: Brabants Landschap

Jan Baan van Brabants Landschap gaat op 15 april 2021 met pensioen. Een mooi moment om hem te bedanken voor de jarenlange samenwerking met de Brabantse Milieufederatie.

Al meer dan 40 jaar is Jan Baan in dienst bij Brabants Landschap, waarvan 27 jaar in de functie van directeur-bestuurder. Vanuit die functie heeft hij het werk van de BMF altijd van harte ondersteund. Daar zijn we hem heel dankbaar voor.

Altijd zoeken naar oplossingen

Jan was niet alleen directeur van Stichting Het Noordbrabants Landschap, maar ook voorzitter van de Manifestpartners en Natuurbeschermingspartners en voortrekker binnen Van Gogh Nationaal Park en het project Brabants Bodem. Ook maakte hij samen met de BMF deel uit van het Regiobestuur van Water Natuurlijk Noord-Brabant.

“Vanuit een persoonlijke gedrevenheid, enorme dossierkennis en een sterk verantwoordelijkheidsgevoel nam hij vaak het voortouw, pionierde, bracht mensen en opvattingen bij elkaar en bleef altijd zoeken naar oplossingen,” zegt BMF-directeur Femke Dingemans. “Voor de BMF is Jan Baan dan ook een echte Baanbreker!”

Zijn opvolger, Joris Hogenboom, is als directeur van de Natuur en Milieufederatie Utrecht en voormalig ad-interim directeur bij de BMF geen onbekende voor ons. We wensen Joris veel sterkte in zijn nieuwe functie en zien uit naar de voortzetting van de goede samenwerking tussen beide organisaties.