BMF heeft nieuw bestuur

Nieuws | Thema: Algemeen

oktober 1, 2019

BMF heeft nieuw bestuur

Gertjan Endedijk is de nieuwe bestuursvoorzitter van de BMF.

De Brabantse Milieufederatie heeft een nieuw bestuur. Dat bestaat voortaan uit een algemeen bestuur en een dagelijks bestuur. Gertjan Endedijk uit Breda is benoemd tot onbezoldigd voorzitter.

De afgelopen negen maanden is hard gewerkt aan de ontwikkeling van de BMF. De interne organisatie werd verbeterd en ook de bestuursstructuur is, in samenspraak met de achterban, vereenvoudigd en versterkt. Dit krijgt gestalte in een geheel nieuw bestuur van in totaal 15 leden die voor het overgrote deel afkomstig zijn uit de achterban. Samen vormen zij het bestuur van de stichting Brabantse Milieufederatie. De operationele leiding van de BMF blijft in handen van de directie.

“Met een nieuwe directie en diverse nieuwe medewerkers is de milieufederatie opgewekt begonnen aan een volgend hoofdstuk in haar bestaan”, daarmee zet vertrekkend voorzitter Ron Lodewijks een punt achter het werk van de Raad van Toezicht. Die bestond verder uit Jan Melis, Henk Teusink, Bert van Dijk, Peter Hollants en Ernst Thoolen.

Nieuw bestuur

De nieuwe bestuursvoorzitter Gertjan Endedijk is in het dagelijks leven directeur-bestuurder van cultuurcentrum Nieuwe Veste in Breda (sinds 2012). Hij vindt het een eer om samen met de BMF te werken aan een duurzame toekomst voor Brabant. “Die is nu relevanter en actueler dan ooit”, zegt Endedijk.

Het BMF-bestuur bestaat verder uit de volgende personen (in alfabetisch volgorde): Andrea Almasi, Nico Arts, Henk van Beek, Wieke Bonthuis, Frans Ellenbroek, Marleen van den Ham, Robin Litjens, Cees Ouwerkerk, Inge van de Pol, Victor Retel Helmrich, Rob Ruijtenberg, Twan Tiebosch, Martin de Wolf en Paul Wolff.

Tags:

Neem contact op