Dit zijn de sprekers van de Warandelezing 2020

oktober 9, 2020

Dit zijn de sprekers van de Warandelezing 2020

Foto: VisitBrabant

UPDATE 06-11-2020: De nieuwe coronamaatregelen hebben grote gevolgen voor de Warandelezing 2020. De bijeenkomst wordt verplaatst naar 2021. Meer informatie

Het programma en sprekers van de Warandelezing 2020 zijn bekend! Jaap Korteweg, Diederik Samsom, Elies Lemkes – Straver en Arjan Stegeman gaan in gesprek over de urgentie en kansen van de voedseltransitie.

Op woensdag 18 november 2020 wordt de Warandelezing voor de 24e keer georganiseerd. Dit jaar is het thema: Weet wat je eet, de noodzaak van een nieuw voedselsysteem.

Weet wat je eet!

Welke uitdagingen zijn er? Hoe kan de productie van voedsel duurzamer? Wat verwachten we daarin van overheden, ondernemers, onderzoeksinstellingen én consumenten? Deze en meer vragen leggen we voor aan ons panel van sprekers, met dit jaar:

Warandelezing

De Warandelezing werd eerder uitgesproken door Jan Pronk, Herman Wijffels, Jacqueline Cramer, Bert Heemskerk, Wubbo Ockels, Bernice Notenboom, Ed Nijpels en vele anderen.

De Warandelezing wordt sinds 1997 georganiseerd door de Brabantse Milieufederatie en Studium Generale, Tilburg Sustainability Center en studievereniging Asset van Tilburg University. Het doel van de Warandelezing is het bevorderen van gesprekken over duurzaamheidsvraagstukken in de provincie Noord-Brabant.

Ontvang updates

Meld je aan en ontvang updates over de Warandelezing.

13 maart 2024 Ecodorp Klein Oers wint prijs voor meest circulaire bewonersinitiatief van Brabant
    27 februari 2024 Natuurherstelwet definitief aangenomen door Europees Parlement
    27 februari 2024 Samen aan de slag voor klimaatadaptatie met 'Inwoners aan Zet'
    13 februari 2024 Zienswijze op Notitie Reikwijdte en Detailniveau van het Nationaal Programma Ruimte voor Defensie