Jubileumexcursie: Energie- en Klimaatsafari voor natuur en biodiversiteit

Project | Thema: 50 jaar BMF

Jubileumexcursie: Energie- en Klimaatsafari voor natuur en biodiversiteit (15 mei)

Boswachter Frans Kapteijns geeft uitleg over biodiversiteit op een energiepark. Foto: BMF, Erik van der Burgt

Hoe groot is een windmolen nou echt? Hoeveel zonnepanelen kunnen er op een afvalberg? Hoe maak je energie uit rioolslib? En hoeveel ruimte is er op een energiepark voor natuur en biodiversiteit? Je ontdekte het tijdens de speciale Energie- en Klimaatsafari op 15 mei!

De Brabantse Milieufederatie bestaat 50 jaar en wie jarig is… trakteert. Het hele jaar organiseert de BMF daarom gratis thema-excursies naar speciale plekken in Brabant. Op zondag 15 mei organiseerde de BMF een speciaal programma over het thema energie tijdens de Pauwelsdag in Tilburg-Noord.

Foto’s Energie- en Klimaatsafari

Een duurzaam en klimaatbestendig Brabant willen we allemaal, maar hoe kan dit hand in hand gaan met onze vertrouwde omgeving? Hoe gaat dat samen met ons mooie Brabantse landschap? Je ontdekte het tijdens de Energie- en Klimaatsafari!

Op de terreinen van Attero kon je zien hoe het toekomstig energielandschap met behoud van biodiversiteit er uit ziet. Zo kon je een kijkje nemen in een windturbine, kinderen konden op energieworkshop. Tijdens een speciaal programma nam Frans Kapteijns, vrijwillig boswachter, natuurgids en aanspreekpunt van het B-team Oisterwijk, ons mee over het terrein.

Dit programma werd georganiseerd door de Brabantse Milieufederatie.

Het speciale programma is onderdeel van de Energie- en Klimaatsafari, deze vond plaats tijdens de Pauwelsdag op 15 mei. De Pauwelsdag werd georganiseerd voor de Pauwelspartners, hun achterban, inwoners en ondernemers uit het gebied en alle belangstellenden.

Jubileum Brabantse Milieufederatie

De Brabantse Milieufederatie bestaat 50 jaar. En dat succes is niet slechts iets van ons, maar is het succes van alle groene vrijwilligers die zich inzetten voor natuur, milieu en klimaat in Brabant.

Sinds 1972 samen sterk voor een mooi en duurzaam Brabant!

50 JAAR MILIEUBEWEGING

JE HOEFT NIETS TE MISSEN
Ontvang updates met nieuws, cursussen, workshops, lezingen en nog veel meer!