Foto’s: Zomerwandeling natuurgebied de Peel

Project | Thema: 50 jaar BMF

Jubileumexcursie: Zomerwandeling natuurgebied de Peel (18 juni)

Foto: Marion van der Velden

De Brabantse Milieufederatie bestaat 50 jaar en wie jarig is… trakteert. Het hele jaar organiseert de BMF daarom gratis thema-excursies naar speciale plekken in Brabant. Op 18 juni organiseerden we een zomerwandeling naar De Peel, bekijk de foto’s!

Op zaterdag 18 juni organiseerde de BMF samen met Werkgroep Behoud de Peel een speciaal programma over natuurontwikkeling in de Peel. Het gaat dan om bestaande natuur (denk bijvoorbeeld aan stikstof en verdroging), maar ook over de aanleg van nieuwe natuur. Zo is de werkgroep betrokken bij het project Leegveld waar 180 ha nieuwe natuur aan de westkant van de Deurnsche Peel wordt gerealiseerd.

Werkgroep Behoud de Peel en Staatsbosbeheer namen ons mee naar het natuurgebied. Tijdens de wandeling genoten we van het Peellandschap en de speciale flora en fauna van de Peel, met onderweg uitleg over het gebied.

Meer informatie

Dit programma werd georganiseerd door de Brabantse Milieufederatie in samenwerking met Werkgroep Behoud de Peel en Staatsbosbeheer.

Wil je meer weten?
Mocht je interesse hebben, of je hebt nog vragen, neem dan contact met ons op.

Jubileum Brabantse Milieufederatie

De Brabantse Milieufederatie bestaat 50 jaar. En dat succes is niet slechts iets van ons, maar is het succes van alle groene vrijwilligers die zich inzetten voor natuur, milieu en klimaat in Brabant.

Sinds 1972 samen sterk voor een mooi en duurzaam Brabant!

50 JAAR MILIEUBEWEGING

JE HOEFT NIETS TE MISSEN
Ontvang updates met nieuws, cursussen, workshops, lezingen en nog veel meer!