3 november | Lezing: Wolf in Brabant

Project | Thema: Natuur & Landschap

Lezing: Terugkeer van de wolf in Brabant (3 november)

Foto: site Zoogdiervereniging

De Brabantse Milieufederatie organiseert het hele jaar cursussen, lezingen en workshops. Op 3 november organiseren we samen met Brabants Landschap, Natuurmonumenten, Provincie Noord-Brabant en Staatsbosbeheer een speciale lezing over de terugkeer van de wolf in Noord-Brabant. Meld je nu aan!

DIRECT INSCHRIJVEN | Praktisch

De wolf komt sinds 2015 weer in toenemende voor in Nederland. In 2019 vond de eerste voortplanting plaats op de Veluwe en ook in Brabant zien we de wolf vaker terug. Maar is de wolf nu een aanwinst voor ons ecosysteem? En wat klopt er van ons beeld uit de sprookjes van Roodkapje, de zeven geitjes en het verhaal over Midas de wolf? Is de wolf een moordlustige predator of ligt het genuanceerder?

Wolvenkenner Johan Mees (provincie Noord-Brabant) scheidt de feiten en fabels. Hij vertelt tijdens de lezing over de rol van de Canis lupus lupus in het Brabants ecosysteem; soort, leefwijze, verspreiding etc. Ook geeft hij ons inzicht in het beleid van de provincie en de maatregelen die genomen kunnen worden om op een verantwoorde wijze te kunnen omgaan en samenleven met de wolf.

Ook gaan we in gesprek over de bescherming van de wolf. Hoe kunnen we deze soort behouden? Wat doen de terreinbeherende organisaties? En welke mogelijkheden en opties heb je als lokale natuur- en milieuorganisatie?

Datum: donderdag 3 november 2022
Tijd: 19.30 – 21.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur, aansluitend is er een borrel)
Locatie: Filmhuis Cinecitta
Willem II Straat 29, 5038 BA  Tilburg (Google Maps)

Inschrijven

De lezing is GRATIS. Na opgave ontvang je een aantal dagen voor de start een herinnering met meer informatie over het programma.

AANMELDEN

Wolf in Brabant

Datum: donderdag 3 november 2022
Tijd: 19.30 – 21.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur, aansluitend is er een borrel)
Locatie:Filmhuis Cinecitta
Willem II Straat 29, 5038 BA  Tilburg (Google Maps)

DIRECT INSCHRIJVEN

Meer informatie

Dit programma wordt georganiseerd door de Brabantse Milieufederatie in samenwerking met Brabants Landschap, Natuurmonumenten, Provincie Noord-Brabant en Staatsbosbeheer.

Jubileum Brabantse Milieufederatie

De Brabantse Milieufederatie bestaat 50 jaar. En dat succes is niet slechts iets van ons, maar is het succes van alle groene vrijwilligers die zich inzetten voor natuur, milieu en klimaat in Brabant.

Sinds 1972 samen sterk voor een mooi en duurzaam Brabant!

50 JAAR MILIEUBEWEGING

JE HOEFT NIETS TE MISSEN
Ontvang updates met nieuws, cursussen, workshops, lezingen en nog veel meer!