Foto’s: Jubileumexcursie zonneweide Nemerstroom

Project | Thema: 50 jaar BMF

Jubileumexcursie: Bezoek zonneweide Nemerstroom (14 september)

Excursie naar zonneweide Nemerstroom in Haaren, foto: VRBLD photofilm/Angeline Swinkels

De Brabantse Milieufederatie bestaat 50 jaar en wie jarig is… trakteert. Het hele jaar organiseert de BMF daarom gratis thema-excursies naar speciale plekken in Brabant.

Op woensdag 14 september organiseerde de BMF samen met Platform Coöperatief Duurzaam een excursie naar zonneweide Nemerstroom. Dit project is een mooi voorbeeld van een lokaal energie-initiatief, waarbij omwonenden profiteren van de stroomopwekking.

Foto’s excursie

Arno van der Laan van Platform Coöperatief Duurzaam vertelde meer over het project tijdens de wandeling op de zonneweide. Daarna gingen we in op de vraag hoe je natuur en biodiversiteit combineert met stroomopwekking. Bert Lemmens van IVN Laarbeek is actief bezig met dit vraagstuk en deelde zijn ervaringen met ons.

Natuurinclusieve energie-opwekking is een ontwikkeling die steeds meer aandacht krijgt. Ook de natuur- en milieufederaties werken hard aan dit onderwerp, onder andere via het het project Energietuinen en de training Energieboswachter.

Tijdens de avond was er natuurlijk volop ruimte voor het stellen van vragen.

Jubileum Brabantse Milieufederatie

De Brabantse Milieufederatie bestaat 50 jaar. En dat succes is niet slechts iets van ons, maar is het succes van alle groene vrijwilligers die zich inzetten voor natuur, milieu en klimaat in Brabant.

Sinds 1972 samen sterk voor een mooi en duurzaam Brabant!

50 JAAR MILIEUBEWEGING

JE HOEFT NIETS TE MISSEN
Ontvang updates met nieuws, cursussen, workshops, lezingen en nog veel meer!