Vanaf 2 september | 4-daagse Ontwerpcursus voedselbossen

Project | Thema: Voedselbossen

Cursus | 4-daagse Ontwerpcursus voedselbossen (vanaf 2 september 2022)

Hoe ontwerp je een voedselbos? Die vraag staat centraal tijdens deze 4-daagse cursus van de Brabantse Milieufederatie. De cursus is een vervolg op de basiscursus voedselbossen. Schrijf je nu in voor onze ontwerpcursus voedselbossen.

UITVERKOCHT | Programma | Doelgroep | Praktisch

In vier dagen leer je hoe je een voedselbos moet ontwerpen. Deze cursus gaat in op het opstellen van een plan van eisen, het globale en vervolgens gedetailleerde plan. Uiteindelijk werk je toe naar een beplantingsplan. Tijdens de cursus leer je hoe de gelaagdheid en successie van het voedselbos toepast in het ontwerp. Je loopt alle ontwerpfasen van een voedselbos door.

De cursus wordt gegeven door voedselbospionier Wouter van Eck en landschapsontwerper Evelyn Derksen. Om alle deelnemers voldoende individueel te begeleiden, is er een maximum van 15 deelnemers.

Programma

De training omvat 4 dagen en bestaat uit verdiepende kennissessie en een praktijkopdracht die je uitvoert. De cursus wordt gehouden op inspirerende locaties.

Dag 1: vrijdag 2 september 2022*

Dag 2: vrijdag 16 september 2022*

Dag 3: vrijdag 30 september 2022*

Dag 4: vrijdag 14 oktober 2022*
Locatie: volgt na inschrijving

De totale tijdsinvestering bedraagt ± 26 uur, daarnaast vragen we om ook tijd te reserveren voor zelfstudie/praktijkopdracht.

Doelgroep: Voor wie is deze training bedoeld?

Deze 4-daagse training is geschikt voor iedereen die aan de slag wil met het ontwerpen van een (eigen) voedselbos. Heb je de ‘basiscursus voedselbossen‘ van de BMF gevolgd, dan kun je automatisch deze verdiepingscursus volgen.

Ook als je een gelijkwaardige cursus of training hebt gevolgd, bijvoorbeeld van een andere organisatie, kun je deelnemen. Heb hierover vragen, vraag advies aan door een mail te sturen naar bmf@brabantsemilieufederatie.nl.

Praktische informatie & inschrijven

Voorbereiding

Na opgave ontvang je een aantal dagen voor de start van de training het programma en nadere informatie.

Kosten

Deze 4-daagse training (inclusief lunch, onbeperkt koffie en thee) bedraagt € 499,-. Er is slechts plaats voor 20 deelnemers, de cursus start bij voldoende inschrijvingen.

UITVERKOCHT

* Onder voorbehoud van de dan geldende coronamaatregelen, de Brabantse Milieufederatie behoudt het recht om de cursus online te geven, of te verplaatsen naar een later moment, als de coronamaatregelen daarom vragen.

Organisatie

Deze training is een initiatief van de Brabantse Milieufederatie. De ontwikkeling van deze cursus is mede mogelijk gemaakt door de provincie Noord-Brabant.

Wil je meer weten?

Mocht je interesse hebben, of je hebt nog vragen, neem dan contact met ons op.

JE HOEFT NIETS TE MISSEN
Ontvang updates met nieuws, cursussen, workshops, lezingen en nog veel meer!