Vanaf 20 januari | Bedrijfsmodellen en marketing van voedselbossen

Project | Thema: Voedselbossen

Cursus | Bedrijfsmodellen en marketing van voedselbossen (vanaf 20 januari 2023)

UPDATE, 20-01-2023: Deze cursus is al gestart, het is niet meer mogelijk om je aan te melden.

Hoe run jij je voedselbos als bedrijf? Wat is het doel van je voedselbos, waar word jij warm van om het als ondernemer te gaan exploiteren. Wat zijn je investeringen en wat wordt jouw inkomen dan? Hoe zorg je voor afzet van de producten? Je leert het tijdens de cursus ‘Bedrijfsmodellen en marketing van voedselbossen’!

Voedselbossen | 4 dagen incl. koffie, thee & lunch | € 499,-

MELD JE NU AANProgramma | Praktisch

De cursus ‘Bedrijfsmodellen en marketing van voedselbossen’ is een kennismaking met het vakgebied bedrijfseconomie en marketing. Niet in algemene zin, het is een echte praktijkgerichte training gericht op voedselbossen.

In vier dagen leer je de basisprincipes van bedrijfsmodellen en marketing van voedselbossen. Je doorloopt het proces voor het maken van een compleet bedrijfsplan voor een eigen (toekomstig) voedselbos. Aan de hand van de belangrijkste processtappen met voorbeelden wordt aangeleerd welke processtappen nodig zijn en hoe deze te maken. Je krijgt tijdens de cursus een rekentool om je eigen voedselbos project bedrijfsmatig door te rekenen en instructie hoe deze tool te gebruiken.

Per cursusdag is er een tijdsinvestering van 7 uur per les. In totaal gaat het naast de cursusdagen om 8 à 16 uur zelfstudie.

Kortom, de cursus is:

• Praktijkgericht: voorbeelden uit de praktijk staan centraal en je kunt voor je eigen voedselbos aan de slag om een eigen bedrijfsplan te maken.
  • Fysiek: de cursus wordt op vier inspirerende locaties gegeven*.
  • Gezellig: je ontmoet anderen die bezig zijn met voedselbossen.

Tijdens de cursus gaan we niet in op het thema financiering of subsidies van voedselbossen, daarover organiseert de BMF jaarlijks een aparte masterclass. We focussen ons in deze cursus op de exploitatie.

Programma

De 4-daagse training wordt georganiseerd op verschillende inspirerende plekken in Brabant. De gehele dag is er onbeperkt koffie en thee, daarnaast is ook de lunch inbegrepen.

Dag 1*
Datum: vrijdag 20 januari 2023

Dag 2*
Datum: vrijdag 3 februari 2023

Dag 3*
Datum: vrijdag 17 februari 2023

Dag 4*
Datum: vrijdag 10 maart 2023

Praktische informatie & inschrijven

Voorbereiding

Iedereen kan zich aanmelden voor de cursus, voorkennis is niet noodzakelijk. Na opgave ontvang je een aantal dagen voor de start van de training het programma en nadere informatie.

Inschrijven

De cursus bedraagt € 499,- en er is slechts plaats voor 20 deelnemers, de cursus start bij voldoende inschrijvingen.

AANMELDEN

* Onder voorbehoud van de dan geldende coronamaatregelen, de Brabantse Milieufederatie behoudt het recht om de cursus online te geven, of te verplaatsen naar een later moment, als de coronamaatregelen daarom vragen.

Organisatie

Deze training is een initiatief van de Brabantse Milieufederatie. De ontwikkeling van deze cursus is mede mogelijk gemaakt door de provincie Noord-Brabant.

Wil je meer weten?

Mocht je interesse hebben, of je hebt nog vragen, neem dan contact met ons op.

JE HOEFT NIETS TE MISSEN
Ontvang updates met nieuws, cursussen, workshops, lezingen en nog veel meer!