26 april | Duurzaam waterbeheer van Aa tot Zee (online)

Project | Thema: Water & Klimaat

Online | Duurzaam waterbeheer van Aa tot Zee (26 april)

Update 27-04-2022: Dit webinar heeft al plaatsgevonden.

Maak jij je zorgen over verdroging van de natuur? Ben je benieuwd hoe we de biodiversiteit kunnen versterken? En wil je weten wat jij kan doen? Meld je nu aan voor het webinar ‘Duurzaam waterbeheer van Aa tot Zee’ op 26 april 2022.

DIRECT INSCHRIJVENResultaat | Programma

De drie Brabantse waterschappen – Aa en Maas, Brabantse Delta en De Dommel – bepalen in belangrijke mate het waterbeheer in Brabant. Zo zijn ze verantwoordelijk voor gezond, schoon en voldoende water. En dat waterbeheer kan veel duurzamer.

Het waterschap speelt een cruciale rol in het tegengaan van verdroging, het verbeteren van de waterkwaliteit en het verhogen van de biodiversiteit. Het gaat bijvoorbeeld om het voorkomen van blauwalg, het afkoppelen van regenwater en het herstel van meanderende beken.

In dit webinar laten we zien hoe jij invloed kan uitoefenen op de ambities, doelen en inzet van het waterschap in jouw regio. Want hoe doe je dat eigenlijk? Daarbij zijn we ook heel benieuwd naar jouw ervaringen en ideeën om te zorgen voor duurzaam waterbeheer.

Resultaat: Je leert tijdens de avond

• Wat de (wettelijke) taken zijn van het waterschap.
  • Hoe het waterschap is georganiseerd in jouw regio.
  • Wat het waterschap doet om de natuur te beschermen en te herstellen.
  • Wat er is gebeurd met onze zienswijzen op de Waterbeheerplannen 2022-2027.
  • Hoe je invloed kunt uitoefenen als inwoner of natuur- en milieuorganisatie.

Kortom, jij weet na deze avond hoe je het waterbeheer in jouw omgeving kan verduurzamen.

Programma & inschrijven

Het webinar ‘Duurzaam waterbeheer van Aa tot Zee’ is bedoeld voor iedereen met interesse in waterbeheer, natuur en biodiversiteit. Je krijgt tijdens de avond handvatten om zelf aan de slag te gaan.

‘Duurzaam waterbeheer van Aa tot Zee’
Datum: dinsdag 26 april 2022
Tijd: 19.30 – 21.00 uur (inloop vanaf 19.15 uur)
Locatie: Online

GRATIS AANMELDEN

Het webinar is GRATIS. Na opgave ontvang je een aantal dagen voor de start de online link om deel te nemen.

Dit webinar wordt georganiseerd door de Brabantse Milieufederatie.

De Brabantse Milieufederatie staat voor een schoon milieu, een vitale en rijke natuur, een gevarieerd landschap en een duurzame economie. Nu en straks.

Wil je meer weten?
Mocht je interesse hebben, of je hebt nog vragen, neem dan contact met ons op.

Neem contact op

JE HOEFT NIETS TE MISSEN
Ontvang updates met nieuws, cursussen, workshops, lezingen en nog veel meer!